.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمايت منتخبين مازندران از رياست لاريجاني
نمایندگان مردم مازندران اعتقاد دارند آقای لاریجانی می تواند رئیس مجلسی قوی، کارآمد و متخصص در مجلس هشتم باشد و رای مجمع نمایندگان استان به ریاست آقای لاریجانی مثبت ...
حمايت منتخبين مازندران از رياست لاريجاني

نماینده منتخب مردم ساری در مجلس گفت: عملکرد مجلس هفتم در نظارت بودجه ای مطلوب نبوده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، علی اصغر یوسف نژاد، ظهر سه شنبه در نخستین نشست خبری مشترک با همتای خود در ساری اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف مجلس هفتم، عدم نظارت بر بودجه سالانه بوده که در چند سال اخیر به صورت گذرا به تصویب نمایندگان رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس هفتم نیز متاسفانه در بخش تخصیص اعتبارات به بخش بنگاه های اقتصادی زوبازده هیچ گونه فعالیت کارشناسی صورت نداده و در نتیجه جز افزایش تورم و گرانی چیز دیگری عاید مردم نشده است.

یوسف نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اتحاد بین نمایندگان جدید مردم مازندران در مجلس یادآور شد: مجمع نمایندگان مازندران در سال شکوفایی و نوآوری با اتحاد و اتفاق نظر در راستای توسعه استان و شهرستان خود به همفکری و اتفاق نظر نائل می شوند.

این مسئول همچنین از مدیران دستگاههای اجرایی استان خواست: با همکاری و همدلی با مجمع نمایندگان برای توسعه استان تلاش جدی داشته باشند.

نماینده منتخب مردم ساری در مجلس اظهار داشت: فضای فرهنگی و اتحاد حاکم بین نمایندگان باید توسط اصحاب رسانه توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: اصل وجاهت نمایندگان به اتکاء آراء مردم بستگی دارد و نمایندگان باید خود را بدهکار مردم بدانند.

این مسئول همچنین با اشاره به عدم توسعه نیافتگی صنعتی مازندران بیان داشت: صنایع مختلف از جمله صنعت سیمان حتی در مرکز شهر ساری هم قابلیت احداث خواهد داشت و نباید محیط زیست و منابع طبیعی بی مورد نسبت به ایجاد طرح های صنعتی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید پایه های کشاورزی صنعتی در استان لحاظ شود و شک نیست آینده توسعه مازندران باید مبتنی بر اشتغال صنعتی باشد و این در حالی است که تفکر بخشی به کشاورزی در گذشته مانع توسعه صنعتی در استان شد.

یوسف نژاد نیز نظر قاطع خود را برای حمایت از دکتر لاریجانی جهت ریاست جدید مجلس در دوره هشتم اعلام کرد و گفت: نمایندگان مازندران و استانهای شمالی تمام اهتمام خود را برای موفقیت و کسب رای لاریجانی جهت احراز پست ریاست مجلس اعلام می کنند.

همچنين سید رمضان شجاعی کیاسری ديگر منتخب شهرستان ساري ، نيز در اين نشست خبری افزود: مجمع نمایندگان مجلس هشتم در مازندران در این دوره از استاندار گرفته تا پایین ترین رده اجرایی استان بر نحوه فعالیت آنان نظارت خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: مجلس دو وظیفه قانونگذاری و نظارت دارد و معتقدیم که در هفت دوره گذشته مجلس شورای اسلامی ایران نظارت در مجلس تعطیل بوده است.

نماینده منتخب مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر نقش احزاب و گروه های سیاسی در کسب آراء تصریح کرد: احزاب و گروه ها زاییده قدرت هستند و آثار و تبعات گروهی و جناحی در کلان مملکتی تاثیرگذار نخواهد بود.

شجاعی با بیان اینکه عینیت بخشی به مرکز استان و زدودن غبار محرومیت از شهرستان ساری اساس کار نمایندگان است یادآور شد: وابستگی نماینده خاص در طیف و جناح سیاسی خاص خود در سیاست های کلان نمی تواند در توسعه شهری و عمران آن اثر گذار باشد.

وی با اعلام این مطلب که مجلس عصاره فضایل ملت است، اذعان داشت: مجلس توانمند می تواند باعث توسعه متوازن و اساسی در سطح کلان کشور شود.

شجاعی با بیان اینکه اتحاد و اتفاق نظر بین آرای نمایندگان منتخب ساری در آینده نیز مستدام خواهد بود افزود: دیدگاه نمایندگان مجلس هشتم باید دیدگاه های باز و روشن در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار به حق مردم این است که مردم تعامل و همکاری بیشتری برای پیشبر با اهداف استان با منتخبین خود داشته باشند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عدم یا کمبود همراهی متفق مجمع نمایندگان استان مازندران در دوره های قبلی بیان داشت: برای برون رفت از فقر، سستی و رخوت در استان باید مجمع نمایندگان منسجمی در استان تشکیل شود.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیلهای خاص مازندران در بخشهای مختلف کشاورزی، گردشگری و توریست اظهار داشت: نباید به واسطه سبز بودن مازندران آن را از توسعه صنعتی دور کرد.

شجاعی با بیان اینکه مازندران دارای چهار اقلیم مختلف دریا، جنگل، کوه و دشت است وظیفه متولیان صنعتی استان را برای تهیه طرح های صنعتی متناسب با چهار اقلیم فوق را مهم دانست و گفت: صنعت و کشاورزی می تواند توامان با یکدیگر در استان توسعه یابد.

وی اذعان داشت: سالانه افراد بسیاری در سطوح و رشته های مختلف فارغ التحصیل می شوند که با توسعه صنعتی و ایجاد مراکز صنایع تبدیلی می توان بیکاری را در استان کاهش داد.

شجاعی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مازندران و ساری عقب ماندگی های فراوان 30 ساله دارد بیان داشت: مجمع نمایندگان جدید استان تلاش خواهد کرد تا با فراهم سازی زیرساخت های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری بر میزان اشتغال و درآمد استان بیفزایند.

وی افزود: در جذب و جلب سرمایه گذاران داخل و خارج کشور متناسب با اقلیم استان باید تلاش شود و زندگی مردم را به حالت مرفه درآورد.

شجاعی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر نظر وی در مورد انتخاب ریاست مجلس هشتم و انتخاب آقای لاریجانی اظهار داشت: نمایندگان مردم ساری و مازندران اعتقاد دارند آقای لاریجانی می تواند رئیس مجلسی قوی، کارآمد و متخصص در مجلس هشتم باشد و رای مجمع نمایندگان استان به ریاست آقای لاریجانی مثبت است.

وی در پایان در مورد سئوالی مبنی بر نظر و ایده نمایندگان مجلس هشتم در مازندران برای تغییر مدیران ارشد استان اذعان داشت: جابجایی مدیریت ارشد استان در حال حاضر برای استان موثر نخواهد بود و تغییرمدیریت ارشد استان و مدیران دیگر سبب عدم توسعه نیافتگی استان می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 فروردين 1387
عالیست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.044 seconds.